25 Eylül 2014 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI YEŞİL DOMATES YEMEĞİ (GICIDIK)













Hayırlı günler tüm takipçilerim.Bugün size nefis bir zeytinyağlı paylaşacağım.''Yeşil domates yemeği''Yeşil domatesin yemeğini ilk defa yaptım.İnternetten araştırdım buradaki tarifle bir kaç kendi eklememle böyle bir yemek çıktı ortaya.Evimde bulgur olmadığı içinde ben  pirinçli yaptım.Sevgilerimle

Tarifimiz şöyle;

ZEYTİNYAĞLI YEŞİL DOMATES YEMEĞİ (GICIDIK)

MALZEMELER:

1 adet büyük kuru soğan
2-3 diş sarımsak
3 adet büyükçe yeşil domates
1 adet kırmızı kapya biber
2 adet yeşil köy biberi
1 adet kırmızı domates
Yarım türk kahve fincanı pirinç
Tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
Zeytinyağ

 

YAPILIŞI:

Kuru soğan ve sarımsaklar doğranır. Tencereye yağ ile soğan konur, soğanlar pembeleşinceye kadar karıştırılarak kavrulur. Yeşilbiber de doğranır soğana ilave edilip,karıştırılır.Kırmızı domateste kabuğu soyulur küp küp doğranır üzerine eklenerek biraz daha çevrilir. Kırmızı biber yeşil domatesler ,şeker ve tuz ilave edilerek 2-3 dakika daha kavrulur. Sıcak su dökülür ve tencerenin kapağı kapatılır, kaynayınca pirinç atılarak karıştırlır.Kapağı kapalı olarak kısık ateşte domatesler yumuşayıp pirinçler şişinceye kadar pişirilir.Oda sıcaklığında veya soğuduktan sonra servis edilir..



AFİYET OLSUN...


1 yorum:

  1. AAa çok enteresan ilk defa duydum ama çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık maşallah....

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...