23 Temmuz 2014 Çarşamba

REYHAN ŞERBETİ



 REYHAN ŞERBETİ BEKLEMEDE :))



KALAN  YARIM DEMETTEN  ERTESİ GÜN YAPTIĞIM REYHAN ŞERBETİM








SELAMÜN ALEYKÜM TÜM TAKİPÇİLERİM VE BLOGCANLAR.KADİR GECEMİZ MÜBAREK OLSUN RAMAZAN AYINI BİTİRMEMİZE SAYILI GÜNLER KALDI RABBİM TÜM SEVDİKLERİMİZLE VE SAĞLIKLA NİCE RAMAZANLARA VE BAYRAMLARA DA  ERİŞTİRSİN..
 BUGÜN SİZE REYHAN ŞERBETİNİN TARİFİNİ PAYLAŞACAĞIM.İLK DEFA YAPTIM VE İLK DEFA TATTIM .ŞERBETİ YAPMADAN ÖNCE İNTERNETTE BAYAĞI BİR DOLAŞTIM.YORUMLARA BAKTIM.BAZI OLUMSUZ YORUMLARA DENK GELDİM ŞERBETİ YAPARKEN AÇIKÇASI TEREDDÜTTE KALDIM O YÜZDEN YARIM DEMETTEN YAPTIM OKTAY USTANIN TARİFİYLE  BEN ŞEKERİNİ ARTIRARAK VE FAZLADAN LİMON SUYU EKLEYEREK YAPTIM.ÇOK NEFİS FERAH BİR İÇEÇEK VE AYNI ZAMANDA DA FAZLA ZAHMET İSTEMEYEN BİR ŞERBET OLDU.
SEVGİYLE KALIN...

REYHAN ŞERBETİ


MALZEMELER:

Yarım demet mor reyhan 
Yarım limon suyu (3 yemek kaşığı )
Yarım çay kaşığı limon tuzu (5 adet )
7 yemek kaşığı toz şeker 
5 su bardağı kaynar su


YAPILIŞI:

Reyhan yıkanır,kurulanır.Elimizle veya bıçakla koparılarak bölünür.Şerbeti bekleteceğimiz kapaklı sürahi veya kavonoza konur.Üzerine limon tuzu,sıkılmış limon suyu ve şeker konulur.Hepsinin üzerine kaynar su dökülür.şeker ve limon tuzu eriyinceye kadar karıştırılır.Üzeri kapalı  oda ısısında soğutulur,süzülür buzdolabına koyulup  soğutulur soğuk,soğuk içilir :)


AFİYET OLSUN..


5 yorum:

  1. Hic icmedim ama rengi gibi tadida güzel olmali :)
    Elinize saglik.Kandiliniz hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  2. hayırlı kandıller elıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çokta kolaymış.. kaç kişilik oluyor acaba ❓Bayram için yapmayı düşünüyorum... AYNUR YILDIZ KARATAŞ

    YanıtlaSil
  4. Seninde kandilin mübarek olsun canım bu arada bu ne güzel renk ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. oyyy renk muhtesem tadida eminim harikadir ama bu renk hatirina ben tadi kötü olsa bile icerim bu serbeti :) ellerine saglik canim

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...